donderdag 23 november 2017

albert speer/23-1-17

ik moest naar Speer

W>Mr speer u zei "sorry"(docu op youtube)
>Goedendag zo ziet u u maar ik ben er meteen
W>Ja dat ging wel snel bent u het wel?
>Zeker uw vraag of ik spijt heb van mijn nazi verleden?
W>vertel over die tijd aub
>Ik was in feite architect zoals u weet ik had natuurlijk via via
weet van wat er zich afspeelde in ons rijk ik sloot mijn ogen ervoor omdat ik gewoon verder
wilde met de klussen die ik kreeg en niet protesteerde tegen mr Adolf
wetende dat ik ala meteen doodgeschoten zou worden ik voelde die macht als ik
bij hem in de buurt was ik ben daar een aantal keren geweest je moest geen
verkeerde opvattingen hebben want dan tekende je je doodvonnis.
W>Waar heeft u spijt van?
>Zoals ik zei ik durfde gewoon  er niet tegen in te gaan bang als ik was voor
repercussies dat bedoel ik ik kon gewoon niet in opstand komen tegen alles dat zo was
W>Je kon je zelf  niet opofferen niet wetende dat het iets uithield.
>Ja dat bedoel ik,ik kan mijzelf nu portretteren als een lafaard dat is zo maar velen die
er tegen ingingen werden afgevoerd weg vermoord.
W>Triest dat alles zo heeft moeten lopen.

Albert Speer?
12-11-2007


Albert Speer zei dat hij niet van de holocaust wist in de rechtbank.

De waarheid is dat hij er van wist.

Geen opmerkingen: