zaterdag 12 februari 2022

soldaat spreekt 12-02-2022

W>Zijn hier duitsers die in de ww2 gevochten hebben? >Het was niet wat ik had verwacht mijn superieuren vertelden iets anders W>>Oke met wie spreek ik? >Naam niet nodig ik deed al vroeg mijn intrede in de hitler jugend voor mij was het de ultieme uitlaatklep sporten voor ons padvinders ja zo kon je het zien gaandeweg werd de sfeer anders en meer nadruk gelegd op presteren W>Je had door dat er iets veranderd was? >Zeker we hadden onderling het gevoel dat dit ergens naar toe zou leiden W>En toen kwam het nieuws over oorlog >Ja zo ging het maar omdat wij allen jong waren en getraind dachten wij dat wij onoverwinnelijk waren dat ook er ingestampt door de caoch ect W>En toen ging je naar rusland?Had je geen naar gevoel over dat avontuur? >In het begin zeker niet want dat gevoel van onoverwinnelijkheid stond dik overeind W>En toen het tij keerde? >Toen het tij keerde keken wij elkaar beteuterd aan zo van dit gaat niet goed W>Maar je kon niet terug >Nee je kreeg de kogel dus vechten wij door tot een eindpunt de russen waren sterker en de kou was desastreus W>Ok en hoe kijk je terug met hitler erbij? >Ergens ging er iets fout dat is zeker en daar hebben zij misbruik van gemaakt in zekere zin is hersenspoeling gebruikt W>En wie was jij? >Een soldaat die zijn bedenkingen heeft soldaat spreekt 12-02-2022

Geen opmerkingen: